غصب عنك هتحتاج !


الإحتياج بيبقى شيء صعب ومؤلم

خصوصاً لما مابتلاقيش اللي يملاه

وممكن من كتر صعوبته تنكر

وتقول أنا مش محتاج

بس حتى لو كنت عامل نفسك قوي

وعايش وهم الإكتفاء

أكيد هيجي عليك وقت وتضعف

وتحس بالإحتياج

لما تكون جعان حب وإهتمام

ونفسك تسمع كلمة حلوة متعاصة بحنان

لما تكون خايف ومحتاج حد جنبك

يطبطب عليك ويقولك ماتخفش أنا معاك

لما تكون زهقان وحاسس بالوحدة

ومحتاج ناس يحسسوك بالونس والأمان

لما تكون مفتقد حد عزيز على قلبك

ومحتاج وجوده في أصعب الأوقات

لما تكون موجوع ومنهار

ومحتاج حد يشاركك ألمك

ويحس باللي جواك

لما تكون في عز فشلك

ومحتاج تشجيع يشيل عنك الإحباط

لما تكون بتحاول تتغير بس عاجز

ومحتاج مساعدة من براك

لما تكون بني آدم حقيقي

أكيد غصب عنك هتحتاج.



ماري منير

12/8/2013

تعليقات

  1. علي فكرة الإحتياج مش عيب و لا غلط . بالعكس مفيد جدا بالنسبة لي بيخليني حساس و مرهف و الأهم .. متواضع .. براڤو ..

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

أنا بكره ربنا!

الحب والاحتياج

قطع العلاقات فن!